MID SEASON SALE - Prihranite do 60 % na izbranih izdelkih KUPI ZDAJ
Tek po 40. letu: kako začeti in na kaj biti pozoren?

Tek po 40. letu: kako začeti in na kaj biti pozoren?

16. 1. 2023 5 min. branja

Pravijo, da je starost le številka. Zaljubite se v tek tudi po 40. letu. Kako začeti teči, kaj je posebnega v srednjih letih in na katera morebitna tveganja morate biti pozorni?

Kaj je super pri teku? Potrebujete le dobre čevlje, čas in pravo razpoloženje za gibanje. 40, pa tudi 50 let je lepa in pustolovska starost. Veliko ljudi v tem obdobju rado preizkusi nove stvari. In tek je eden izmed njih!

Tek po 40. letu in njegove posebnosti

Redno gibanje je zelo pomembno za pravilno delovanje telesa in uma. Da, tudi po 40. letu! Vendar pa ima gibanje svoje posebnosti. Pred prvim začetkom jih upoštevajte:

1) Trenutno zdravstveno stanje

To so lahko trenutne diagnoze, kot so kronične ali srčno-žilne bolezni, artroza ali predhodne poškodbe mišično-skeletnega sistema. Prekomerna telesna teža je nevarna tudi zaradi velikega pritiska na sklepe, vezi in kite. Če ste kdaj imeli ali imate zdravstvene težave, se posvetujte s splošnim zdravnikom ali fizioterapevtom o teku in o tem, ali je primeren za vas.

2) Aktivnost v mlajših letih

Če ste bili vse življenje športno aktivni ter ste v preteklosti tekli ali telovadili, bo vaša vrnitev v tekaške copate veliko lažja. Toda brez skrbi! Tudi brez slednjega se da. V tem primeru začnite s hojo, nato s kratkimi teki v zelo lahkotnem tempu, predvsem pa poslušajte sporočila svojega telesa. Glavno je, da si želite, začnete in vztrajate!

3) Vaša notranja motivacija

Najprej morate ugotoviti ZAKAJ želite začeti teči. Ali želite izboljšati svojo telesno pripravljenost? Izgubiti telesno težo? Se pripraviti na svojo prvo tekaško tekmo? Ali biti aktivni in preživljati čas v naravi? Vsak ZAKAJ pomeni nekoliko drugačen pristop k teku in celotnemu življenjskemu slogu. Če se želite pripraviti na tekmo, se boste verjetno osredotočili na čas, hitrost in zmogljivost. V tem primeru vam bo športna ura pomagala in vse številke boste imeli na enem mestu. Če želite teči za užitek ali za izboljšanje kondicije, dovolj je, da si oblečete tekaška oblačila in se odpravite na tekaško pustolovščino!

Běhání_sportovní_hodinky

Kako začeti teči v srednjih letih?

Dobro, ste odločni, poznate svoj ZAKAJ in nimate zdravstvenih težav. Super, čas je, da začnete! Kako torej začeti, da bo tek v veselje in v harmoniji z vašim zdravjem?

  • Začnite počasi, a vztrajno - Ne  pretiravajte ba začetku. Če se vračate k teku po premoru, najprej vključite lahke teke, približno do 5 km. Če ste na začetku in vaše telo še ni navajeno na gibanje, začnite z indijanskim tekom, kjer izmenično tečete in hodite.
  • Počivajte in se regenerirajte - Osredotočite se na regeneracijo tako kot na same teke. Poskrbite za kakovosten spanec, jejte hranilno bogato hrano, pijte veliko vode, raztezajte se, pojdite na masažo ali plavanje. 
  • Vključite vadbo za moč - Mišice podpirajo kosti in zmanjšujejo tveganje za poškodbe sklepov, kit in vezi. Če vam čas dopušča, vsaj enkrat na teden vključite vadbo za moč. Za to lahko uporabite uteži, lahko pa tudi lastno telo.
  • Poslušajte svoje telo - Verjetno najpomembnejša točka. Telo je zelo inteligenten sistem in vam nenehno pošilja signale. Naučite se jim prisluhniti. Če ste polni energije, obujte športne copate in tecite. Če vas kaj boli ali ste utrujeni, upočasnite korak in počivajte. To ni lenoba, ampak sposobnost dela s svojim egom. Zahvaljujoč temu boste lahko več let zbirali tekaške kilometre brez poškodb.

NASVET: Če ne želite teči sami, se pridružite tekaški skupini v svoji okolici, tecite s prijateljem ali poskusite priljubljeni Canicross s svojim pasjim prijateljem!

Če se med tekom in po njem počutite dobro, vas ne bo motila bolečina ali utrujenost, lahko razdaljo in čas teka nekoliko podaljšate. Preberite tudi naše nasvete iz TOP4TRAINING sklopa - kako preteči 5 km in 10 km! V primeru posebnega načrta vadbe se obrnite na tekaškega trenerja, ki vas bo naučil pravilne tehnike teka in pripravil individualne treninge.

Kako teči 5 kilometrov? Kako teči 10 kilometrov? 

Běhání_On_Running

Tek in njegove koristi za zdravje

Morda se sliši nekoliko pristransko, vendar moramo povedati nekaj - TEK JE PREPROSTO ČUDOVIT! Je ena od najbolj naravnih človeških aktivnosti. Poleg tega, ima več koristi za zdravje, ki jih boste še posebej cenili zunaj tekaške steze. Kakšne so?

  • Izboljšanje  zdravstvenega stanja
  • Boljše zdravje srca in ožilja ter krepitev srca
  • Močnejša odpornost in zaščita pred bakterijami in virusi
  • Boljši spanec in koncentracija za vsakodnevne dejavnosti
  • Boljše duševno počutje 
  • Povečanje porabe kalorij in odlično orodje za hujšanje

Tek po 40. letu in tveganja

Največja tveganja pri teku so poškodbe, preobremenitev mišično-skeletnega sistema ali težave z dihanjem. Vendar to velja za vse tekače ne glede na starost. V vsakem primeru se z naraščajočo starostjo poškodbe slabše celijo, trajajo dlje in obstaja več možnosti za bolečine v sklepih, kitah ali mišicah. Pri teku obstaja tudi večje tveganje za ljudji s prekomerno telesno težo, zaradi že omenjenega pritiska na mišično-skeletni sistem in podporni sistem ali slabše srčne funkcije. Če imate kakršne koli zaplete, se posvetujte z zdravnikom.

Ste se odločili, da boste prvič tekli? Verjamemo, da vam bo tek tako všeč kot nam. Opremite se pri Top4Running-u in uživajte v pretečenih kilometrih v polni meri!


NASVETI ZA TRENING